افزایش همکاری بنیاد و حوزه‌ علمیه برای ارتقا علمی طلاب ایثارگر

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اجمائی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

افزایش همکاری بنیاد و حوزه‌ علمیه برای ارتقا علمی طلاب ایثارگر

افزایش همکاری بنیاد و حوزه‌ علمیه برای ارتقا علمی طلاب ایثارگر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: برای ارتقا سطح علمی طلاب ایثارگر و به‌روزرسانی آمار این عزیزان نیاز به هماهنگی های بیشتری با حوزه علمیه داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در سفر به استان قم به همراه حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و پیرامون مسائل مربوط به طلاب شاهد و ایثارگر گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این دیدار به سابقه تشکیل طرح شاهد اشاره کرد و گفت: این طرح در سال ۱۳۶۵ با تدبیر حضرت امام (ره) برای رسیدگی به امور تربیتی و آموزشی فرزندان شهدا راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه از ارکان طرح شاهد بوده است، افزود: طی سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی بین بنیاد و حوزه علمیه صورت گرفته است و اکنون برای رصد تحصیلی و ارتقای سطح علمی طلاب ایثارگر و به‌روزرسانی آمار این عزیزان نیاز به هماهنگی‌های بیشتری داریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموز و ۱۱۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور در حال تحصیل هستند. همچنین ۲۸۰۰ نفر از ایثارگران عضو هیئت‌های علمی هستند و ۸ هزار نخبه شاهد و ایثارگر نیز شناسایی شده‌اند.

حجت‌الاسلام کاویانی راد در پایان در خصوص جشنواره جایزه ملی ایثار گفت: این جشنواره در سال جاری به میزبانی حوزه علمیه در اسفندماه در قم برگزار می‌شود. این جشنواره به کشف استعدادها با شاخص‌های حرفه‌ای می‌پردازد و این استعدادها را به جامعه معرفی می‌کند تا پیشرفت علمی و آموزشی جامعه ایثارگر به همگان معرفی شود.

حجت‌الاسلام ملک‌دار رییس مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور نیز در این نشست به اقدامات صورت گرفته در حوزه طلاب شاهد و ایثارگر اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۴۰۰۰ شهید روحانی، بیش از ۳۰۰۰ جانباز و ۲۰۰ آزاده در بین طلاب شناسایی شده‌اند و تعداد رزمندگان در حال بررسی است. همچنین تاکنون اطلاعات ۱۲۰۰ پرونده شهدای طلبه اصلاح شده است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی مکان مدرسه طلاب شاهد و ایثارگر در استان قم بر اهمیت مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه علمیه در این زمینه اشاره کرد.

در پایان نیز محمد علی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اهمیت توجه به طرح شاهد و رسیدگی به امور تحصیلی طلاب شاهد و ایثارگر اشاره کرد و برای برنامه ریزی و اجرای مناسب امور آموزشی و فرهنگی آنان، خواستار اصلاح ساختار اداره شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه و ایجاد سامانه اطلاعات تحصیلی این عزیزان شد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران