جام تختی؛ مسابقاتی که به زور «بین المللی» شد!

ورزشی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

جام تختی؛ مسابقاتی که به زور «بین المللی» شد!

جام تختی؛ مسابقاتی که به زور «بین المللی» شد!

کارنامه چهلمین دوره پیکارهای کشتی آزاد جام تختی در حالی بسته شد که این مسابقات یکی از کم‌رونق‌ترین دوران خود را از نظر کمی و کیفی و حضور خارجی‌ها تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی شب گذشته پس از سه روز مصاف آزادکاران مدعی داخلی و معرفی نفرات برتر اوزان دهگانه به پایان رسید. مسابقاتی که به رغم وعده‌های رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی به عنوان سرپرست پیکارهای امسال، قرار بود با حضور تیم‌های پرتعداد و عنوان‌دار خارجی برگزار شود، اما در نهایت با حضور عجیب و سوال برانگیز آزادکاران انگشت‌شمار خارجی همراه شد.

عجیب و تأمل برانگیز از این جهت که در این دوره از رقابتهای جام تختی، یک تیم نصفه نیمه از ارمنستان حضور داشت و سه آزادکار هم از کشورهای روسیه، اوکراین و اسلواکی (هر کشور یک نماینده) در وزن کشی مسابقات شرکت کردند!

بدین ترتیب برگزارکنندگان مسابقات جام تختی امسال توانستند به لطف همین حضور انفرادی کشتی‌گیران خارجی، عنوان بین‌المللی را به این مسابقات نسبت دهند. در حالیکه نه خبری از تیم‌های پرتعداد خارجی بود و نه آزادکار عنواندار خارجی در کرمانشاه به روی تشک رفت. با این وضعیت می‌توان این دوره از رقابتهای جام تختی را یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های این جام قدیمی و ریشه دار خواند که امسال به زور توانست عنوان بین المللی را به خود بچسباند.

دلایلی مختلفی در افت محسوس کمی و کیفی این دوره از مسابقات مطرح است که از مهمترین آن می‌توان به تقارن مسابقات با تعطیلات سال نو میلادی، عدم رایزنی و اقدامات دیپلماتیک برای جذب تیم‌های خارجی مطرح، عدم پرداخت جوایز دلاری چشمگیر برای ترغیب رقبای خارجی و همچنین رنکینگ‌دار نبودن مسابقات اشاره کرد.

این کاستی‌ها نه تنها سطح کمی و کیفی را به شدت کاهش داد بلکه فرصت بزرگی را هم از کادر فنی و کشتی گیران مدعی داخلی گرفت تا نتوانند در این میدان انتخابی برای تیم ملی با رقبای توانمند خارجی سرشاخ شوند. در حالیکه امید آن می‌رفت عیار واقعی مدعیان تیم ملی کشتی آزاد در مصاف با کشتی گیران خارجی در جام تختی بهتر عیان شود تا کادر فنی هم بتواند با دید بهتری از مدعیان، در خصوص انتخاب ترکیب تیم اعزامی به المپیک اقدام کند.

به هر حال پرونده رقابتهای کشتی آزاد جام تختی با چنین سطح نازل و ناامیدکننده ای بسته شد، اما انتظار می‌رود فدراسیون کشتی فکری به حال برگزاری آبرومندانه رقابتهای کشتی فرنگی جام تختی کنند که قرار است بزودی به عنوان یک تورنمنت بین المللی در شیراز برگزار شود.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران