روزنامه سوئیسی بررسی کرد: پیام مهم رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین به آمریکا

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

روزنامه سوئیسی بررسی کرد: پیام مهم رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین به آمریکا

یک روزنامه سوئیسی رزمایش مشترک دریایی روسیه، چین و ایران را حاوی پیام مهمی برای آمریکا دانست مبنی بر اینکه نفوذ ایالات متحده در منطقه در حال کاهش است.

روزنامه سوئیسی بررسی کرد: پیام مهم رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین به آمریکا – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری تسنیم، از روز جمعه رزمایش مرکب دریایی سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند با پهلوگیری شناورهای این دو کشور در بندر شهید بهشتی چابهار (شمال اقیانوس هند و دریای عمان) آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت.

امیر دریاداردوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی رزمایش در جمع خبرنگاران پیش از آغاز این رزمایش گفته بود که "این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند و قطعاً کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می‌دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود".

روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" در مطلبی به این رزمایش پرداخته و نوشت: برای اولین بار کشورهای ایران، روسیه و چین یک رزمایش دریایی مشترک را برگزار کردند و این بخصوص پیغامی برای آمریکا است.

این روزنامه سوئیسی در ادامه نوشت که ایران با توجه به مناسباتی که با غرب دارد به صورت فزاینده‌ای به دنبال متحد و حامی سیاسی و نظامی در شرق است. نیروی دریایی ایران از این رو برای اولین بار مانوری دریایی را با روسیه و چین برگزار کرده است.

به نوشته منابع ایرانی این رزمایش در خلیج عمان و شمال اقیانوس هند مساحتی 17 هزار کیلومتر مربعی را در بر گرفته است.

کشور چین برای این رزمایش دریایی ناوشکن های مدرن Xining خود را اعزام کرده و روسیه هم سه کشتی ناوگان بالتیک از جمله ناوچه «Jewgeni Chorow» را به منطقه اعزام کرد. بر اساس گزارش رسانه های محلی، ایران هم با دو ناوشکن موسوم به سهند و البرز در این رزمایش دریایی شرکت کرد. تمرکز این رزمایش دریایی بر عملیات نجات و عملیات علیه دزدان دریای بود.

نویسنده در بخش دیگری از این گزارش نوشت که این رزمایش دریایی یک پیام واضح به غربی ها داشت که معاون فرمانده نیروی دریایی ایران روز جمعه در سخنانی در بندر چابهار به آن اشاره کرد.

مهمترین پیغام این رزمایش به گفته غلامرضا طحانی، معاون عملیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران این است که ایران را نمی توان منزوی کرد. به گفته وی این رزمایش نشان می دهد که مناسبات بین ایران، روسیه و چین یک نقطه اوج جدید را به دست آورده و این یک روندی است که در سال های آینده در پیش گرفته خواهد شد.

رزمایش دریایی، نماد توازن قدرتخبرگزاری فرانسه: رزمایش دریایی مشترک نشان می‌دهد ایران انزوا ناپذیر استبازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه‌های منطقه و جهانرأی الیوم: رزمایش دریایی تجسم ائتلاف استراتژیک سه‌جانبه جدید است/ هژمونی آمریکا در حال فرسایش است

این روزنامه سوئیسی این رزمایش را بخصوص پیغامی به آمریکا دانسته و نوشت: رئیس جمهور آمریکا از زمان لغو یکجانبه توافق هسته‌ای با فشار حداکثری تلاش می کند تا ایران را از لحاظ سیاسی و اقتصادی منزوی کند تا بتواند مجددا ایران را بر سر میز مذاکره بیاورد. تهران هم با تحرکاتی که در تنگه هرمز داشته است به این رویکرد آمریکا واکنش نشان داده است.

نویسنده در بخش دیگری از این گزارش نوشت: از طریق تنگه هرمز بیش از یک پنجم نفت جهان جابجا می شود. این تنگه خلیج فارس را به خلیج عمان وصل می کند. آمریکا برای حفاظت از حمل و نقل کشتی ها بمب افکن ها و نیروهای زیادی را به منطقه اعزام کرده است، اما تهران و آمریکا هیچ یک خواهان جنگ در این منطقه نیستند.

ایران اخیرا در برابر رقبای خود در خلیج فارس موضع مسالمت آمیزی را در پیش گرفته است. وزیر امور خارجه ایران چندین بار پیشنهاد همکاری های امنیتی را ارائه داده است.

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است که ایران مدتهاست آمادگی خود برای برقراری امنیت در خلیج فارس با همسایگان خود را اعلام کرده است. وی این رزمایش دریایی را به عنوان بخشی از تلاش برای صاح در تنگه هرمز اعلام کرده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت که نمایندگان نظامی ایران از این رزمایش دریایی برای حملات کلامی به واشنگتن استفاده کردند. حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ایران در این باره گفته است که ایران، چین و روسیه بسیاری دشمنان مشترک دارند که آمریکا در صدر این لیست قرار دارد.

این روزنامه سوئیسی در بخش پایانی این مطلب نوشت: مسکو و پکن هم این رزمایش دریایی را در خدمت امنیت منطقه ارزیابی کرده‌اند. چین و روسیه مناسبات خوبی با ایران دارند که نمی خواهند آن را به خطر بیاندازند. این دو کشور با این مانور دریایی این پیام را ارسال می کنند که نفوذ آمریکا در منطقه رو به کاهش است.

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *