روند افزایش چاپ کتاب در ایران از برکات انقلاب اسلامی است

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

حسینی‌پور در دیدار با ناشران هندی؛

روند افزایش چاپ کتاب در ایران از برکات انقلاب اسلامی است

روند افزایش چاپ کتاب در ایران از برکات انقلاب اسلامی است

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در دیدار با ناشران هندی در دهلی گفت: روند افزایشی چاپ کتاب از برکات انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مسئولان فرهنگی ایران با ناشران هندی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب دهلی نو در محل برپایی این‌نمایشگاه در شهر دهلی برگزار شد.

در این‌نشست محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب و احمد علی حیدری دبیرعلمی جایزه جهانی کتاب سال حضور داشتند. این‌مسئولان برای حضور در نمایشگاه مذکور و اختتامیه دومین جایزه منطقه‌ای کتاب‌ سال به هند سفر کرده‌اند.

حسینی‌پور در مراسم دیدار با ناشران هندی، سخن خود را با این جمله جواهر لعل نهرو نخست وزیر اسبق هند آغاز کرد و گفت: «در میان مردمان و نژادهای بسیاری که با هندوستان ارتباط داشته‌اند و در زندگانی و فرهنگ هند نفوذ کرده‌اند قدیمی‌ترین و با دوام‌ترین آن‌ها ایرانیان هستند».

وی سپس با ارائه گزارشی از وضعیت نشر کتاب در ایران گفت: براساس آمار ثبت‌شده در بانک اطلاعات خانه کتاب، طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران (۱۳۵۷ش/ ۱۹۷۹م تاکنون) در حدود ۱/۴۰۰/۰۰۰ عنوان کتاب ثبت شده که نشان از روند افزایشی چاپ کتاب است به نحوی که از ۲۹۴ عنوان در سال ۱۳۵۷ )۱۹۷۹م) به ۱۰۱/۰۰۰ عنوان در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۹م) رسیده است. از ۱/۴۰۰/۰۰۰ عنوان کتاب چاپ شده، حدود یک میلیون و صد هزار عنوان تالیف و ۳۰۰هزار عنوان ترجمه را شامل می شود؛ به عبارتی ٧٧ درصد از این آثار تالیف و ٢٣ درصد آن ترجمه ای هستند که توسط ۱۱هزار ناشر چاپ شده اند که از این تعداد ۸۶۵۹ناشر مرد و ۲۳۳۰ناشر زن هستند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: روند افزایشی چاپ کتاب از برکات انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی است. طرح تاپ و گرنت از جمله برنامه‌هایی است که برای حمایت از نویسندگان در ایران صورت می‌گیرد. همچنین ۳۷جشنواره کتاب در ایران برگزار می‌شود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که دبیری جایزه جهانی کتاب سال با احمد علی حیدری است که اکنون در جمع ما نیز حضور دارند.

حسینی پور با بیان اینکه دومین جایزه منطقه‌ای کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند، فرصت مغتنمی برای حضور و تعامل نویسندگان دو کشور با یکدیگر است، گفت: با توجه به روابط تاریخی دو کشور امیدوارم این تعامل و تبادل فرهنگ، فکر و دانش بیش از بیش گسترش پیدا کند. باید اعلام کنم علی‌رغم تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، ابعاد دانش و فرهنگ ایران هر روز گسترش پیدا می‌کند. از همه برگزارکنندگان این‌همایش تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانم در ایران، خدمت ناشران هندی باشم.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران