زدن میراث فرهنگی آبروی ترامپ را در جهان می‌برد/ادعای گزافی است

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

معرک‌نژاد درباره ادعای تازه ترامپ به مهر گفت؛

زدن میراث فرهنگی آبروی ترامپ را در جهان می‌برد/ادعای گزافی است

زدن میراث فرهنگی آبروی ترامپ را در جهان می‌برد/ادعای گزافی است

مدیر مجموعه تاریخی تخت فولاد اصفهان می‌گوید که ادعای گزاف هدف قرار دادن میراث فرهنگی ایران آبروی ترامپ را در سطح جهان خواهد برد، ضمن اینکه مراکزی چون یونسکو از این اقدام جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین لفاظی و گنده گویی خود پس از رخداد جانسوز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و از بیم انتقام سخت ایران، طی پیامی توئیتری به رجزخوانی پرداخت. دونالد ترامپ مدعی شد که در صورتی که ایران به اهداف یا منافع آمریکا حمله کند واشنگتن ۵۲ هدف در داخل ایران را برای حمله متقابل مشخص کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود ادعا کرد: ایران به صورت جسورانه درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا در راستای انتقام از اقدام ما در خلاص کردن جهان از رهبر تروریست‌ها که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را به شکل بدی زخمی کرده است، حرف می‌زند.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند آمریکا به ۵۲ هدف در داخل ایران (به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گرفته شدند) حمله خواهد کرد که برخی از آنها برای ایران و فرهنگ آن بسیار سطح عالی و حائز اهمیت است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف واقع خواهند شد.

اما آیا ترامپ می‌تواند تهدید و گنده گویی خود مبنی بر هدف قراردادن مراکز و میراث فرهنگی ایران را عملی کند؟ سیدعلی معرک نژاد مدیر مجموعه فرهنگی – مذهبی تخت فولاد اصفهان که از مجمله میراث تاریخی مهم این شهر است، درباره این ادعای ترامپ به خبرنگار مهر گفت: این یک تهدید نسنجیده و یک بلوف سیاسی است و بعید می‌دانم رنگ عمل به خود بگیرد.

وی افزود: ترامپ با این ادعای گزاف سعی کرده احساسات مردم ایران را بیدار کند و به دلیل آگاهی‌اش نسبت به ارزش میراث فرهنگی برای ایرانیان خواسته به تحریک مردم بپردازد. مردم ایران بویژه شهروندان اصفهانی نسبت به میراث تاریخی و فرهنگی خود بسیار حساسند و نسبت به آنها تعصب دارند.

معرک نژاد ادامه داد: زدن اهداف فرهنگی و مناطقی که در زمره میراث تاریخی ایرانیان است، نه تنها هیچ آورده نظامی برای ترامپ نخواهد داشت، بلکه آبروی او در سطح جهان را نیز خواهد برد. مراکزی چون یونسکو هستند که هدفشان حفظ میراث جهانی است و زدن این میراث تبعات منفی بسیاری برای ترامپ در سطح جهان و بویژه نهادهای فرهنگی جهان خواهد داشت.

این مدیر و فعال در حوزه میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به این نکته که تهدید به هدف قرار دادن میراث فرهنگی، ایرانیان را نسبت به مقابله با آمریکا دلسرد نخواهد کرد گفت: تصورم من بر این است که ترامپ با ادعای گزاف خواسته مردم را در مقابل نیروهای نظامی قرار دهد، اما مردم ما در همین ماجرای به شهادت رساندن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که گول این تهدیدها را نخواهند خورد. واکنش مردم ما در رثای سردار سلیمانی کم نظیر بود و همه مردم فارغ از هرگونه دیدگاه سیاسی و فرهنگی‌شان و از قشری نفرت خود را از این اقدام نشان دادند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران