سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق: حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق: حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق حضور آمریکایی‌ها در خاک این کشور را غیرقانونی خواند و متذکر شد که ملت عراق حق دارد از طریق مقاومت با این اشغالگری مقابله کند.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق: حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق، در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیا الیوم» اعلام کرد، ایالات متحده زمانی که می‌خواهد یک جناح یا گروهی عراقی را هدف قرار دهد آن جناح را به ایران نسبت می‌دهد.

محیی افزود، واشنگتن به‌خاطر تسویه‌حساب‌ها اختلافات را در داخل عراق محصور کرده است.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد، «آمریکا زمانی که در سال 2003 عراق را اشغال کرد آن را به‌عنوان یک کشور اشغالگر انجام داد، و الآن حق ملت عراق است که از طریق مقاومتی، که واشنگتن آن را ایرانی توصیف می‌کند، با این اشغالگری مقابله کند.»

وی خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها ملت عراق را که با گروه تروریستی داعش مقابله کردند، وابستگان به ایران توصیف می‌کند.

محمد محیی «حضور آمریکا در عراق را غیرقانونی» خواند و متذکر شد، توافقنامه‌های استراتژیک منعقدشده میان واشنگتن و بغداد به ایالات متحده اجازه تأسیس پایگاه‌های نظامی دائمی در عراق و نیز استفاده از خاک عراق برای تجاوز به دیگر کشورها را نمی‌دهد همچنین این توافقنامه به آمریکا اجازه نمی‌دهد که به هر جناح و گروه مستقر در عراق تجاوز کند؛ مشابه اقدامی که در شهر «القائم» در استان الانبار در روز یکشنبه انجام داد.

وی اضافه کرد، ایالات متحده در تلاش برای ایجاد این توهم است که آمریکایی‌ها با اجازه دولت عراق در این کشور حضور دارند.

رویترز: آمریکایی‌ها از انتقام حشد شعبی نگرانندعبدالمهدی: حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی پیامدهای خطرناکی داردمصاحبه|مقام حشد شعبی: هدف قراردادن مقاومت، پایان حضور آمریکا در عراق را رقم می‌زند

وی اظهار داشت، واشنگتن حضورش را با قدرت نظامی تحمیل می‌کند و در عراق حضور دارد تا اراده و سازوکار سیاسی خود را تحمیل کند.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد، واشنگتن بعد از درک قدرت الحشد الشعبی، پروژه‌ای به‌نام «آینده عراق» را تدوین کرد که مرحله «پساداعش» را ترسیم می‌کند و مهم‌ترین بندهای آن مواجهه با نفوذ ایران و الحشد الشعبی است.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند. در این حمله هوایی، دست‌کم 27 نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/+

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران