مرگ 17 نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می‌گیرد

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

مرگ ۱۷ نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می‌گیرد

آلودگی هوا در افغانستان بیش از جنگ این کشور قربانی می‌گیرد و تنها در یک هفته گذشته در کابل ۱۷ نفر جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست دادند.

مرگ 17 نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می‌گیرد – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پایتخت افغانستان امسال با بدترین آلودگی هوا در مقایسه با سال‌های گذشته مواجه است و تنها در سال گذشته در این کشور حدود 30 هزار نفر جان خود را به دلیل بیماری‌های مرتبط به آلودگی هوا از دست دادند.

در این میان پایتخت افغانستان با جمعیتی حدود 6 میلیون نفر آلوده‌ترین هوا را در میان دیگر شهرهای این کشور دارد و دلایل اصلی این آلودگی شامل سوخت‌های بی‌کیفیت، خودروهای فرسوده و سوزاندن لاستیک خودرو، پلاستیک و زغال سنگ برای تولید گرما و پخت و پز می‌باشد.

وزارت بهداشت عمومی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها در هفته گذشته 17 نفر در شهر کابل جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست دادند.

بیانیه می‌افزاید که در این مدت بیش از 8 هزار و 800 نفر نیز به دلیل بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده‌اند.

کشور افغانستان ,

این وزارتخانه بیماری‌های تنفسی را ناشی از افزایش آلودگی هوا می‌داند و در منطقه پر ازدحام شهر کابل به اقدام به توزیع ماسک کرده است. وزارت بهداشت می‌گوید که این برنامه دو هفته ادامه خواهد داشت و هدف آن نیز ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در هوای آلوده است.

به گزارش «طلوع نیوز»، بیست و دو نهاد دولتی برای جلوگیری از آلودگی هوا در کابل همکاری می‌کنند و اخیراً نیز اداره حفظ محیط زیست افغانستان دو شهرک و دو تالار عروسی را به دلیل رعایت نکردن تدابیر جلوگیری از آلودگی هوا مسدود کرد.

در پایتخت افغانستان آلودگی هوا کشنده‌تر از جنگ استآلودگی هوا در افغانستان بیش از جنگ قربانی می‌گیرد

پیش از این نیز شهرداری کابل از مردم خواسته بود تا سوزاندن زباله را متوقف کرده و برای گرمایش از مواد سوختی مانند نفت و گاز استفاده کنند اما مواد سوختی برای بسیاری در کابل یا بسیار گران بوده و یا در دسترس نمی‌باشد و استفاده از بخاری‌های برقی بسیار پر هزینه است و از سویی نیز مردم همواره با مشکل قطع برق مواجه هستند.

انتهای پیام/.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران