«فر گلستان» موضوع این روزهای فعالان عرصه مد و لباس

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

«فر گلستان» موضوع این روزهای فعالان عرصه مد و لباس

«فر گلستان» موضوع این روزهای فعالان عرصه مد و لباس

اولین کارگاه آموزشی مجموعه سازی با محوریت موضوع نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر یعنی «فر گلستان»، با استقبال هنرمندان طراح لباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین کارگاه آموزشی مجموعه سازی (کالکشن) با محوریت موضوع نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر یعنی «فر گلستان»، با استقبال هنرمندان طراح لباس در مؤسسه طراحان مد با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر محترم کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی الناز حدیدی، استاد دانشگاه در رشته طراحی لباس و پارچه، به بررسی اصول علمی و مدرن مجموعه سازی (کالکشن) با هدف به تصویر کشاندن فرهنگ، نشانه شناسی، زبان، اقلیم و قومیت مردمان استان گلستان و خراسان شمالی پرداخت.

همچنین صفیه عظیم پور از طراحان برتر لباس استان گلستان و از فعالان این عرصه به همراه دو تن از بانوان ترکمن به ارائه نمونه لباس‌های سنتی منطقه پرداختند و با تحلیل فرهنگ و تنوع لباسی و نقوش موجود در فرش‌های ترکمن و بافت پارچه‌ها و تفاوت‌های اندک میان پوشش مردم منطقه با سایر اقلیم‌ها، شرکت کنندگان را با انواع فرش‌ها و پارچه‌های ترکمن، پوشش‌های مختلف زنان، زیورآلات، رنگ‌های غالب در پوشش زنان و مردان و… آشنا کردند.

سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز که همواره حمایت خود را از فعالان این عرصه با حضور در بین طراحان و هنرمندان و دوست داران این رشته اعلام کرده است، با بازدید از این کارگاه آموزشی از همه افرادی که در حوزه توانمند سازی مد ایرانی – اسلامی که سازگار با فرهنگ و ارزش‌های مردم ماست فعالیت می‌نمایند، قدردانی کرد و گفت: ما از طراحان ایرانی که بتوانند از پتانسیل‌های موجود در فرهنگ‌ها و اقلیم‌ها و آداب و رسوم ایرانی استفاده کرده و با ارائه طرح‌های اسلامی-ایرانی بتوانند به جذب مخاطبین جوان و نوجوان بپردازند حمایت می‌کنیم و امیدواریم با رونق این صنعت چرخ‌های اقتصادی سرزمینمان ایران پر رونق تر از هر سال بچرخد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران