مقدم‌فر: مراقب باشیم فرصت موج‌سواری به دشمن ندهیم

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

مقدم‌فر: مراقب باشیم فرصت موج‌سواری به دشمن ندهیم

مشاور فرمانده کل سپاه، گفت: چندین سال است دکترین دشمنان به دنبال طراحی سناریو نیستند بلکه به دنبال براندازی‌اند که مسئولین ما اشتباهی مرتکب شوند، آن‌وقت آنها و رسانه‌هایشان از شرایط پیش‌آمده موج‌سواری کنند.

مقدم‌فر: مراقب باشیم فرصت موج‌سواری به دشمن ندهیم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هم­زمان با دهه بصیرت مراسم گرامی­داشت «روز بصیرت و میثاق با ولایت» روز سه‌شنبه دهم دی­‌ماه با حضور دکتر حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه و سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر حمیدرضا مقدم‌فر با اشاره به این­که عظمت 9 دی به بزرگی فتنه 88 است، گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 88 چنین تهدیداتی را به این شکل در کشور نداشتیم؛ چراکه در فتنه 88 برخی از نخبگان با سوابق انقلابی و مسئولیتی بالا، چه به‌صورت آشکار و چه به‌صورت سکوت معناداری که داشتند با دشمنان همسو و هم‌جهت بودند.

تقدیر از پرستاران دفاع مقدس در خبرگزاری تسنیم+تصاویرچرا ‌دفاع مقدس برای همیشه ماندگار شد؟

ایجاد تردید در مردم از تبعات فتنه 88

وی ایجاد تردید در مردم را از تبعات فتنه 88 دانست و اظهار کرد: ایجاد تردید در مردم باعث شد تا فتنه 88 بزرگ و با عظمت دیده شود اما خوشبختانه مقام معظم رهبری با 42 سخنرانی که طی 8 ماه در آن مقطع زمانی داشتند موجب بصیرت‌افزایی مردم و مسئولین شدند. اگر رهبری و تدابیر ایشان نبود فتنه 88 دارای ظرفیت براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این­که تبیین 9 دی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: 9 دی یک حماسه است و باید به‌درستی تبیین و تحلیل شود.

مقدم‌فر در ادامه با یادآوری این­که بعد از جنگ تحمیلی ملت و نظام درگیر جنگ نرم بوده است، گفت: حرف آخر در مقابله و خنثی‌سازی در جنگ نرم، حضور و اجتماع مردم است.

وی افزود: در 9 دی توانستیم مردم را پای کار بیاوریم و با اجتماع عظیم عمومی جنگ نرمی که در فتنه 88 در حال اجرا بود شکست خورد و سناریوها و فتنه‌ها تمام شد؛ این حرکت در 9 دی تبدیل به الگو شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان ما در تمامی جنگ‌ها در برابر ملت ایران شکست‌خورده‌اند، تصریح کرد: ما بعد از جنگ تحمیلی با هجمه، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن روبه‌رو شده‌ایم و حتی آسیب‌هایی را هم خورده‌ایم اما دشمن نتوانست به هدف اصلی‌اش برسد. آنها می‌خواستند طی 10 سال وضعیت فرهنگی در ایران را دگرگون کنند اما بعد از 30 سال می‌بینیم که انقلاب و نظام پابرجا است و تغییر فرهنگی موردنظر دشمن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه فتنه سیاسی در سال 88 قدم بعدی دشمن در خصومت با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: تحول سیاسی، ساختاری و دگرگونی از اهداف آنان در این مقطع بود. آنها می‌گفتند فروپاشی و تغییر بنیادی لازم نیست بلکه به دنبال حفظ ظاهر و درعین‌حال دگرگونی از داخل بودند اما در این عرصه نیز نتوانستند به‌خوبی عمل کنند.

مقدم فر با اشاره به فتنه آبان‌ماه امسال اظهار کرد: در فتنه امسال دشمنان به دنبال جنگ اقتصادی و فلج کردن جامعه بودند. آنها قصد داشتند با تحریم‌ها کشور را فلج کنند. البته فشار اقتصادی در میان اکثر مردم زیاد است، گرانی، بیکاری و تورم وجود دارد اما مردم فلج نشدند و با مقاومت تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کردند.

تا زمانی که مردم در صحنه هستند، نقشه‌های دشمنان شکست‌خورده است

وی در خصوص نقش مردم در خنثی‌سازی فتنه‌ها خاطرنشان شد: تا زمانی که مردم در صحنه هستند، انقلاب باقی خواهد ماند و برنامه‌ریزی و نقشه‌های دشمنان شکست‌خورده است.

در ادامه مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه فتنه‌های عظیم طی 10 سال عملیاتی می‌شوند، توضیح داد: دشمنان در فتنه‌های بزرگ به دنبال براندازی و دگرگونی‌اند و زمان 10 ساله برای آن تعیین کرده‌اند. چراکه در این مدت‌زمان یک نسل تغییر می‌کند و از طرفی مردم فراموش می‌کنند که در گذشته چه اتفاقاتی رخ‌داده است.

موج‌سواری بر اشتباهات مسئولین دکترین دشمنان در خصومت با نظام

وی با اظهار اینکه بعد از تحولات اخیر، آمریکا و سایر دشمنان به دنبال طراحی سناریو نیستند بلکه به دنبال براندازی‌اند، اظهار کرد: چندین سال است که دکترین آنها این است که مسئولین ما اشتباهی کنند و آن‌وقت آنها و رسانه‌هایشان در شرایط پیش‌آمده موج‌سواری کنند. در این عرصه باید هوشیار باشیم تا اشتباه نکنیم چراکه عوامل نفوذی بیکار ننشسته‌اند. بنابراین باید مراقبت کرد دشمن فرصت موج‌سواری پیدا نکند.

مقدم‌فر متذکر شد: با اینکه دشمن در عرصه‌های مختلف شکست‌خورده است اما ما را رها نمی‌کند و از وظایف مهم ما این است که کشف کنیم و بدانیم دشمن در چه فکری است.

شایعه، دروغ، تغییر فهم؛ ابزار دشمنان در جنگ اصوات

وی با بیان اینکه دشمن پیگیر جنگ به روش‌های جدید است، اظهار کرد: دشمنان ما علاوه بر توجه به جنگ سخت و نرم در تلاشند از طریق جنگ شناختی و عملیات روانی به اهداف اصلی خود برسند. در این جنگ شایعه، دروغ و تغییر فهم، ابزارند و هدف غایی براندازی نظام و هدف عملیاتی‌شان ناامید کردن مردم است.

مشاور فرمانده کل سپاه در خاتمه هشدار داد: امیدوار بودن مردم پاشنه آشیل دشمن در جنگ جدید، جنگ شناختی و جنگ روانی است، بنابراین باید مراقب باشیم در مردم بذر ناامیدی کاشته نشود.

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران