کاهش سن دوپینگ در ورزش ایران/ محرومیت ۴ ساله ورزشکار «صغر سنی»!

ورزشی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

کاهش سن دوپینگ در ورزش ایران/ محرومیت ۴ ساله ورزشکار «صغر سنی»!

کاهش سن دوپینگ در ورزش ایران/ محرومیت ۴ ساله ورزشکار «صغر سنی»!

استفاده از مواد ممنوعه توسط یکی از ورزشکاران فدراسیون شنا محرز و حکم محرومیت او صادر شده است؛ نام این ورزشکار اما به دلیل «صغر سنی» اعلام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دوپینگ و گرایش ورزشکاران به این پدیده شوم طی سال‌های گذشته عواقب جبران ناپذیری برای ورزش ایران به همراه داشته است با این حال این اقدام غیراخلاقی در میان ورزشکاران کشورمان نه تنها ریشه کن نشده بلکه سن گرایش به آن پایین هم آمده طوریکه اخیراً یک ورزشکار «صغر سنی» مرتکب دوپینگ شده است.

نمونه گیری این ورزشکار که در رشته «شنا» فعالیت دارد از سوی آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شده و نادو ایران نیز پس از طی مراحل بررسی و صدور حکم، رأی خود را در مورد او صادر کرده است اما بدون اطلاع رسانی!

طبق قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) ایران هم از آن تبعیت می‌کند، اسامی ورزشکاران خاطی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال است نباید اعلام شود. به همین دلیل نادو ایران هم با وجود صدور حکم محرومیت ۴ ساله برای شناگر دوپینگی، نام او را رسانه‌ای نکرده است.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با لحاظ کردن شرایط متخلفان «صغر سنی»، سن و سال کم آنها و فرصت کافی که برای بازگشتِ «پاک» به دنیای ورزش قهرمانی دارند اعلام اسامی این دسته ورزشکاران را ممنوع کرده است اما این موضوع و اینکه ورزشکاری با این شرایط سنی پایین اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده، می‌تواند زنگ خطری جدی برای ورزش ایران و مسئولانش باشند که تجربه تلخ مواجهه با عواقب دوپینگ را دارد.

از زمانی که وزنه برداری ایران به خاطر دوپینگ ۹ نفر از ورزشکارانش دو سال از حضور در میادین محروم شد و در نهایت هم همین مسئله کاهش سهمیه‌های المپیکی این رشته را موجب شد، خیلی نمی‌گذرد. از زمان تا به امروز شاید آمار دوپینگ ایرانی‌ها کمتر شده باشد اما هنوز صفر نشده و بدتر اینکه حالا شاهد گرایش ورزشکارانی با سن و سال کم به آن هستیم.

مسئولان مربوطه با لحاظ کردن این مهم باید برنامه‌های گسترده‌تر و جدی تری برای مبارزه با این پدیده در ورزش ایران داشته باشند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران