کاهش مبلغ پرداختی با ادغام یارانه و کمک معیشت

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اجمائی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

کاهش مبلغ پرداختی با ادغام یارانه و کمک معیشت

کاهش مبلغ پرداختی با ادغام یارانه و کمک معیشت

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با انتقاد از طرح ادغام یارانه و کمک معیشتی گفت: پیگیر عدم تصویب این طرح هستیم اما در هر حال تابع قانون هستیم و هرچه به تصویب برسد اجرا می‌کنیم.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد طرح ادغام یارانه نقدی و معیشتی گفت: در حال حاضر مبلغ پرداختی به خانوار یک نفره در مجموع ۱۰۵ هزار تومان است در حالی که با تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس این مبلغ به ۷۲ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و این موضوع به ضرر یارانه بگیران است.

وی گفت: فرآیند شناسایی پرداخت یارانه معیشتی به خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه بر اساس مصوبه سران سه قوه انجام شده است و به طور حتم طرح ادغام یارانه و کمک معیشت کمیسیون تلفیق مجلس به ضرر دهک‌های پایین جامعه و نیازمندان و به نفع ثروتمندان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از طریق دولت و مجلس پیگیر این موضوع هستیم ادامه داد: امیدواریم به نتیجه برسیم اما در هر صورت ما دستگاه دولتی و تابع قانون هستیم. هرچه به تصویب برسد را اجرایی خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با اشاره به اینکه از نمایندگان مجلس چند بار دعوت کرده‌ایم که تا به وزارت رفاه بیایند، گفت: متأسفانه تا این لحظه آنها فرصت نداشته‌اند و بارها اعلام کرده‌ایم که نمایندگانی که نسبت به فرآیند دریافت یارانه معیشتی معترض هستند می‌توانند از نزدیک در جریان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سیستم شناسایی مشمولان شاید کمتر از ۵ درصد خطا وجود داشته باشد گفت: این در حالی است که در سیستم‌های بیمه‌ای درصد خطا حدود ۲۰ درصد است.

میرزایی گفت: برخی از افرادی که ادعا می‌کنند باید مشمول دریافت یارانه باشند در بررسی‌ها مشخص شد که آنها حساب‌های مالی و گردش مالی‌شان بسیار زیاد بوده به طوری که فقط یک پیرمرد بازنشسته کارت بانکی‌اش را اجاره می‌داده و ماهیانه مبلغ بالایی ۱۰۰ میلیون تومان گردش مالی داشته است. آیا باز هم باید به این گونه افراد کمک معیشت بدهیم؟

وی به مورد دیگری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سرپرست خانواری نیز عنوان کرده بود که درآمد پایینی دارد و به اشتباه در لیست کمک معیشت قرار نگرفته است که بعد از بررسی مشخص شد دختر این فرد ماهیانه ۳۰ میلیون تومان درآمد دارد. اگر از این مبلغ به خانواده خود نمی‌دهد باید حساب یارانه خود را جدا کند و در این شرایط به سرپرست خانواده نیز کمک معیشت داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از اعتراض‌ها، یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار معادل ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به لیست دریافت کنندگان کمک معیشت اضافه شده‌اند افزود: هر فردی که احساس می‌کند باید مشمول باشد درخواست بازبینی دهد و به طور حتماً مورد رسیدگی مجدد قرار می‌گیرد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران