بزرگداشت شهدای عشایر، مقاومت و اهل سنت همزمان با دهه فجر

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اجمائی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

بزرگداشت شهدای عشایر، مقاومت و اهل سنت همزمان با دهه فجر

بزرگداشت شهدای عشایر، مقاومت و اهل سنت همزمان با دهه فجر

معاون فرهنگی بنیاد شهید از بزرگداشت شهدای عشایر، اهل سنت و شهدای مقاومت در کرمان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید صبح امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر درباره برنامه‌های این نهاد در دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی از یک پشتوانه خون پاک شهدا برخوردار است و در طول چهل سال گذشته به واسطه ایثار شهدا توانسته مشکلات را پشت سر بگذارد.

کاویانی راد ادامه داد: ذخیره ایثارگری کشور با نماد ۲۳۰ هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز می‌تواند جامعه را از ناامیدی به آینده و پشیمانی از گذشته محفوظ بدارد و اگر جریاناتی بخواهد امید و پایداری را از مردم بگیرد، الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نیروی تازه ای به مردم و مسئولان جهت ادامه راه بدهد تا با وجود مشکلات و نیز تبلیغات دشمنان علیه نظام نیز به راه خود ادامه دهد.

وی شهادت سردار سلیمانی را امتداد جرقه‌ای در دوازدهم بهمن ۵۷ زده شد، دانست اظهار داشت: همزمانی چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی با ۲۲ بهمن باعث شده تا به شهدای مقاومت توجه ویژه شود. به همین منظور گلباران مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا در ۱۹ هزار گلزار شهید اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید بیان کرد: برنامه محوری ما در کرمان و گلزاری شهدای کرمان به صورت نمادین بر سر مزار شهید سلیمانی انجام خواهد شد. همچنین غبارروبی از مزار شهرستان بانه به عنوان نماد شهدای اهل سنت نیز انجام خواهد شد.

کاویانی فرد تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، در گلزارهایی که امکان گل افشانی با بالگرد وجود دارد این اقدام نیز صورت خواهد گرفت همچنین تعویض پرچم در گلزار شهدا نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: کنگره ملی زندانیان فجرآفرین و تجلیل از زندانیان سیاسی مسلمانان قبل از انقلاب از دیگر برنامه‌های ما در این دهه است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید از برگزاری ۳۲ یادواره دهه فجر در مراکز استان‌ها خبر داد و بیان کرد: طلیعه این همایش با گرامی داشت ۳۸ دانش آموز شهید شهرستان میانه خواهد بود.

کاویانی راد با اشاره بر تجلیل از مادران شهدا نیز خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر همزمان و ایام رحلت حضرت ام‌البنین، بزرگداشت همسران و مادران شهید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۱ هزار همسر شهید و ۹۸ هزار مادر شهید در کشور داریم، عنوان کرد: برنامه‌های ملی برای پاسداشت مقام این افراد داریم. ۴۰ هزار یادواره برای بزرگداشت شهدای دانش آموز توسط آموزش و پرورش از ابتدای امسال پیش بینی شده که اوج این برنامه‌ها در دهه فجر است.

وی تاکید کرد: همچنین از ۲۲ هزار خانواده شهدا در ایام دهه فجر در قالب طرح سپاس دیدار خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید تصریح کرد: همچنین ویژه‌نامه الکترونیکی شهدای فجرآفرین قبل از انقلاب، شهدای دفاع مقدس و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب طراحی شده است. طرح پایش سلامت توسط ۵ هزار پزشک انجام خواهد شد. رونمایی از کتاب فرهنگ شهدای عشایر برای اولین بار اتفاق می‌افتد. ۴۶۷۱ شهید عشایر داریم که نشانگر عمق نفوذ پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میان کوچ‌نشینانی است که گاهی برخی تصور می‌کنند این افراد از اخبار کشور بی اطلاع هستند.

کاویانی راد با اشاره بر وجود بیش از ۴ هزار کتاب در حوزه ایثار و شهادت ابراز داشت: به علاوه به مناسبت این ایام آغاز فرایند برگزاری کتاب سال در حوزه ایثار و شهادت را خواهیم داشت که ۲۲ بهمن ماه به ثمر خواهد نشست. نواختن زنگ ایثار در ۱۴۰۰ مدرسه شاهد سراسر کشور نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: افتتاح مراکز و پروژه‌ها، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی نیز همچون هرسال انجام خواهد گرفت.

معاون فرهنگی بنیاد شهید تصریح کرد: به علاوه تکریم از مادران و همسران شهدا به مناسبت این دهه و روز مادر به منظور ادای احترام به این بزرگواران از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود. امروزه مفتخریم که نیازی به التزام شدیدی برای توسعه فرهنگ ایثار توسط دستگاه‌های دولتی کم‌تر حس می‌شود چرا که مجموعه‌های مردمی و تشکل‌ها بیش از پیش به این موضوع پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا پایدار و استوار باقی خواهد ماند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران